De ultieme online werkplek

Toekomstgerichte diensten

Bij BSU zien we dat de wereld van cloudtelefonie en unified communications integreert in de online werkplek. Daarnaast zien we iedere dag de behoefte groeien om de prestaties van ICT-omgevingen inzichtelijk te hebben. En dat dan natuurlijk het liefste realtime, in standaard rapportages die gemakkelijk te interpreteren zijn. Ook door mensen die een leek zijn op ICT-vlak.

Je wilt proactief gewaarschuwd worden voor eventuele kwetsbaarheden. Je wilt transparant en precies kunnen aantonen welke maatregelen je treft op het gebied van digitale veiligheid. En het liefste wil je dat de meeste problemen en kwetsbaarheden in je ICT-omgeving al opgelost zijn voordat je er last van krijgt.

Hardware met slimme software voor inzicht

Om deze toekomstgerichte diensten te kunnen leveren gebruiken we slimme software. Software waarmee de status van hardware continu inzichtelijk is, net zoals het gedrag van de mensen die met de hardware werken.

Als ICT-leverancier is dit de enige manier om transparant te laten zien wat we doen. Het is de enige manier om aan te tonen wat de gevolgen zijn van onze inspanningen. En wat we kunnen doen om beter te worden in ons vak.

N.O.C. en M.A.R.S.

Voordat we een dienst ontwikkelen met slimme software die hardware uitleest, bepalen we wat we aan relevante inzichten nodig hebben. Deze inzichten komen binnen bij ons NOC (Netwerk Operating Center) en liggen vast in onze contracten voor proactieve dienstverlening.

Vanuit ons NOC vindt permanente Monitoring, Alerting, Responding en Solving (MARS) plaats. We hebben faciliteiten ingericht waarmee onze mensen optimaal in staat zijn om standaarden uit te werken waarmee werk geautomatiseerd wordt. Hierdoor gaat de foutgevoeligheid omlaag en kunnen we tegelijkertijd een hogere standaard leveren. Dit alles natuurlijk in het teken van de beschikbaarheid en veiligheid van de mensen die met ICT-toepassingen werken.

Automation ten behoeve van selfhealing

Het liefst automatiseren we vaker voorkomende alerts door met scripts vormen van selfhealing op te bouwen en af te vuren. Dat is alleen niet zo makkelijk in de praktijk en er is een hele organisatie voor nodig.

We hebben intern faciliteiten ingericht om onze proactieve dienstverlening zoals managed server, werkstation en netwerk te kunnen borgen. We geloven erin dat als we de devices (server, werkstation, switch, access point, router en firewall) onder controle hebben, dat we dan het gehele netwerk beheersbaar hebben gemaakt.