Visie van BSU op de markt

Integratie telecom in IT

We zien dat de telecommarkt integreert in IT-dienstverlening. Telecomdiensten worden IT-diensten. De markt ervaart IT-dienstverleners veel meer als een strategische partner dan de telecompartner.

Integratie telefonie in unified communications en andere applicaties

Telefonie en applicaties raken steeds meer met elkaar verweven op de online werkplek (workspace). Hierdoor ontstaan meer mogelijkheden om functionaliteiten van verschillende applicaties aan elkaar te koppelen en data in verschillende applicaties te gebruiken.

De technologische mogelijkheden om applicaties met elkaar te integreren blijft groeien, net zoals de vraag. De BSU workspace 365 is een voorbeeld van een platform met veel mogelijkheden voor applicatie- en data-integratie. (BSU workspace 365 zal medio 2018 worden gelanceerd.)

We zien dat telefonie naadloos integreert in unified communication oplossingen zoals conference calling met video en in het delen van en werken aan documenten met elkaar vanaf afstand (Skype for business). Unified communication oplossingen integreren op hun beurt weer met bedrijfsapplicaties (CRM, ERP, CMS, etc.) en andere applicaties die nuttige functionaliteiten bieden.

Hogere mate van beschikbaarheid en veiligheid door standaardisatie

We krijgen steeds beter inzicht in de prestaties van hardware dankzij slimme software die hardware kan uitlezen. Doordat we devices kunnen uitlezen en alerts ontvangen, kunnen we werken aan proactieve dienstverlening. Denk aan het organiseren en rapporteren van alerts.

Statements of work (uitgeschreven technische installatiedocumenten) zorgen voor standaardisatie. Zowel aan de implementatie- als beheerkant. Hierdoor krijgen digitale werkomgevingen een hogere uptime en zijn ze minder kwetsbaar voor een datalek. Dit laatste is van belang vanwege de privacywetgeving en de bescherming van intellectueel eigendom.

Standaardisatie zorgt er tevens voor dat de efficiency (enorm) omhoog gaat en dus de winstgevendheid van BSU. De proposities voor beheer en implementatie (onboarding) worden schaalbaar. Het voordeel voor klanten is helderheid over de kosten. Die liggen immers vast, zowel de terugkerende als de eenmalige kosten.

Niet-gestandaardiseerde proposities zijn risicovoller voor de klant. Dat is namelijk altijd maatwerk en wordt op basis van nacalculatie en best effort aangeboden.

BSU Workspace 365 voor IT-diensten met telecomintegratie

BSU Workspace 365 biedt publieke cloud applicaties, private cloud applicaties, legacy en on-premise applicaties met single sign-on. Binnen BSU Workspace 365 is telecom volledig te integreren met IT. Hierdoor is het mogelijk om vanuit verschillende applicaties te bellen.

Het is zelfs mogelijk om verschillende type applicaties (cloud, legacy, on-premise) vanuit 1 dashboard op informatieniveau te ontsluiten. Je kunt hier dus (cloud)telefonie integreren met diverse applicaties.

Daarnaast kun je gebruikers zelf applicaties laten toevoegen in workspace, terwijl je tegelijk een hoog niveau van veiligheid garandeert. Dit is mogelijk omdat gebruikers centraal gemanaged worden.

BSU Workspace 365 werkt op alle devices, omdat een website met single sign-on de toegang is.

Ons toekomstbeeld

We geloven dat we uiteindelijk device onafhankelijk gebruikmaken van een workspace waar telefonie volledig geïntegreerd is met unified communication oplossingen en met de primaire bedrijfsapplicaties. Hier ontstaan nieuwe mogelijkheden om inzichten te krijgen in de organisatie, het team en het individuele ontwikkelingsniveau. Ook ontstaan er nieuwe mogelijkheden om die ontwikkeling te stimuleren. Zodra we het fundament hebben opgezet, zullen we vol inzetten op deze ontwikkeling.

Digitale Transformatie? YOUR NEXT LEVEL ICT!

We zien een toekomst waarin mensen en organisaties nog meer in hun kracht staan. Daarom zetten we onze persoonlijke en organisatorische ontwikkeling volledig in om dat toekomstbeeld te realiseren. Vanuit onszelf en samen met onze business partners. Hier gaat ons hart sneller van kloppen:

  • Proactief server management
  • Proactief werkstation management
  • Proactief mobile device management
  • Proactief netwerk management (firewall, router, switch, access point)

Is deze basis eenmaal gelegd? Dan kunnen we de functionaliteiten en data van telecomaanbieders en aanbieders van unified communication oplossingen integreren met de workspace en de hier ontsloten applicaties.

De proactieve proposities van BSU zijn sinds 2017 op het niveau om klanten op BSU workspace 365 te zetten. BSU Workspace 365 wordt medio 2018 bij BSU zelf en bij de eerste klanten van BSU gelanceerd als online werkplek.