BSU maakt ICT menselijk

De missie van BSU is ICT menselijk maken. Wij hebben deze missie omgezet in een standaard aanpak met jouw droomscenario als uitgangspunt. Daarom dagen we je uit om te redeneren vanuit jouw dromen en ambities. Zo kunnen we namelijk samen ICT-toepassingen ontwikkelen die jou in staat stellen om bedrijfsdoelen gemakkelijker en sneller te behalen.

Starten met het ideale plaatje

We starten met jouw ideale plaatje. Als je dat niet helemaal helder hebt, dan helpen we je graag door aan te geven wat mogelijkheden zijn. Bijvoorbeeld op het gebied van data security clouddiensten. We helpen je de nieuwste technologieën in te zetten. Zodat ICT-toepassingen altijd, overal en veilig beschikbaar zijn, zoals jij dat graag wilt. Uiteindelijk vertalen we jouw droomscenario naar ICT-beleid. En vervolgens verankeren we dat in je online werkplek.

Permanente toetsing van ICT-beleid

Hebben wij je ICT-toepassingen uitgebreid getest en zorgvuldig live gezet? Dan starten we onze integrale beheermethodiek waarbij we gestructureerd documenteren en rapporteren over onze werkzaamheden. Hierdoor kunnen we jouw ICT-toepassingen en ervaringen op ieder moment toetsen vanuit praktijksituaties. Zodat we je snel kunnen voorzien van de juiste feedback. We problemen snel en adequaat kunnen oplossen. En we veranderingen kunnen doorvoeren die je bedrijfsvoering continu optimaliseren. Lees voor meer informatie hierover de whitepaper Your Next Level ICT.

1

Van droomscenario naar beleid (Fase 1)

We dagen je graag uit om je droomscenario als uitgangspunt te nemen voor het ontwikkelen van je ideale online werkplek. Het droomscenario voor een organisatie uit zich namelijk altijd in de gewenste beschikbaarheid van softwareapplicaties en data, waarmee je collega's en jijzelf bedrijfsfuncties veilig kunnen uitvoeren.

In fase 1 inventariseren we hoe de mensen in jouw organisatie het liefste gebruikmaken van bedrijfsapplicaties en data. Het gaat er vooral om wanneer, waar en op welk type device applicaties en data ontsloten moeten worden en welke knelpunten je daarbij ervaart.

We verkennen hierbij samen de mogelijkheden die ICT-toepassingen je op dit moment bieden. Dit kan in een een-op-een-gesprek plaatsvinden, maar ook in een workshop met meerdere mensen. Natuurlijk ondersteunen we deze verkenning met materialen, zoals demo’s.

We vertalen je droomscenario uiteindelijk naar ICT-beleid, dat we verankeren in het ontwerp van jouw ultieme online werkplek. We doen dit door standaard componenten te verwerken in een vrijblijvende offerte voor implementatie. Dat is de doelstelling van fase 1.

2

Van beleid naar implementatie (Fase 2)


De start van fase 2 is een getekende offerte. Na de handtekening start ons implementatieteam met de technische en functionele inventarisatie van het gekozen ICT-beleid. In fase 1 is hier een eerste aanzet in gemaakt.

Ons team pakt deze eerste aanzet op om de standaard componenten in detail uit te werken en klantspecifiek in te vullen. Het team toetst alle componenten en werkt ze verder uit in het ontwerp en in de detailplanning van de implementatie.

Zijn het ontwerp en de detailplanning van de implementatie akkoord? Dan zetten we de planning vast in de agenda.

Uitrol, test- en correctiefases, go live en protocol van oplevering

Onze projecten doorlopen een aantal standaard fases. Deze fases maken de afgebakende projectopdracht beheersbaar. En zorgen voor een maximale omarming van de nieuwe online werkplek en cloudtelefonie bij alle betrokken eindgebruikers.

De implementatie vindt stap voor stap plaats. Daarbij plannen we meerdere feedbackrondes in om de online werkplek en cloudtelefonie steeds verder te optimaliseren. Om het geheel gestructureerd en gedocumenteerd over te dragen, werken we met een protocol van oplevering. Het protocol van oplevering zorgt ervoor dat alle punten uit het project afgerond worden en dat we met de juiste documentatie en rapportage de beheerfase kunnen starten.

Neem contact op met een van onze projectmanagers voor meer uitleg over onze werkwijze. Bel 0413 24 33 33 of vul het contactformulier in.

3

Van implementatie naar organisatorische borging (Fase 3)


Om de ultieme online werkplek te kunnen leveren die werkt zoals jij dat graag wilt, moeten wij laten zien wat we doen. Daarom rapporteren onze medewerkers over hun inzet en over het gedrag van de online werkplekken die we leveren.

We gebruiken de inzichten uit onze rapportages om samen met jou veranderingen door te voeren. Door deze werkwijze verbeteren we continu alle processen. En leren we ICT-toepassingen steeds beter in te zetten.

Structurele rapportage voor de toetsing van ICT beleid

Onze dienstenniveau overeenkomst (SLA) heeft als uitgangspunt dat jouw ICT-beleid op ieder moment toetsbaar moet zijn. Om dit te bereiken hanteert BSU een integrale beheeraanpak waarbij onze beheerengineers rapporteren over de werkzaamheden die zij uitvoeren. Omdat zij gestructureerd rapporteren en documenteren is jouw ICT-beleid op ieder moment toetsbaar.

Deze werkwijze zorgt ervoor dat de status van jouw online werkplek of cloudtelefonie op ieder moment inzichtelijk is. Zo kunnen we je online werkplek- en cloudtelefoniebeleid op ieder moment toetsen. Ook kunnen we je zo snel adviseren als zich een storing heeft voorgedaan of als je wijzigingen wenst door te voeren. Zie hier voor een voorbeeld van onze standaard dienstenniveau overeenkomst voor het beheer van een digitale werkomgeving.

We dagen je graag uit om je droomscenario als uitgangspunt te nemen voor het ontwikkelen van je ideale online werkplek. Als je interesse hebt in een gesprek of je hebt een vraag, neem dan gerust contact op met Ricardo Tinus via r.tinus@bsu.nl.
Lees meer >

Ricardo Tinus Aanspreekpunt voor Sales

Als je meer wilt weten over hoe we onze projecten aanpakken om organisaties in onze dienstverlening op te nemen, neem dan gerust contact op met Jeroen Lammers via j.lammers@bsu.nl.
Lees meer >

Jeroen Lammers Verantwoordelijk voor projecten

Als je meer wil weten over onze beheeraanpak die wij Managed Services noemen, neem dan gerust contact op met Henri Feenstra via h.feenstra@bsu.nl.
Lees meer >

Henri Feenstra Verantwoordelijk voor beheer